yam-yam cycling group

yam-yam cycling group

برگزاری تورهای داخلی و خارجی
yam-yam cycling group

yam-yam cycling group

برگزاری تورهای داخلی و خارجی

فرش قرمز زیر پای دوچرخه سواران بندرمریدا (هرمزگان)

به مناسبت فستیوال فرش خاکی جزیره هرمز ، از طرف گروه دوچرخه سواری بندرمریدا در مورخه 26 و 27 م آبانماه تور دو روزه دوچرخه سواری به مسافت 26 کیلومتر دور جزیره برگزار گردید. 

اعضاء گروه به ترتیب : بهروزاکبری،حمیدترخان،رضامحسن پور،سلمان شمسایی،علیرضامحسن پور،کوروش شمسایی،محمد سخایی،محمدمحسن پور،مهدی شمسایی. 

این تور به سرپرستی آقای علیرضا محسن پور تدارک و برنامه ریزی شده بود که با استقبال گرم مردم شریف جزیره روبرو شدند و جادارد دراینجا از میهمان نوازی آنان تشکر و قدردانی نمائیم. 


بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

مصرف کافی کربوهیدرات ها، خستگی ورزش را کاهش می دهد

کربوهیدرات ها مهم ترین ماده برای انقباض عضلات در طی ورزش شدید و طولانی مدت هستند و اغلب تخلیه گلیکوژن (منبع کربوهیدرات) موجود در عضلات یا کاهش قند خون باعث ایجاد خستگی در ورزشکار می شود.بنابراین، هدف از مصرف کربوهیدرات ها در زمان قبل، بعد و در طی ورزش، حفظ ذخیره ی گلیکوژنی عضلات و کبد و نیز حفظ قند خون در سطح مطلوب است.

در حین تمرینات ورزشی سنگین، نیاز ورزشکاران به کربوهیدرات به میزان 10-8 گرم به ازای کیلوگرم وزن بدن یا 60 تا 70 درصد کل انرژی دریافتی افزایش می یابد. مصرف کربوهیدرات فراوان ذخایر کربوهیدراتی بدن را حفظ می کند و ورزشکار می تواند تمرینات ورزشی شدید را انجام دهد.

مصرف کربوهیدرات ها در زمان قبل، بعد و در طی ورزش باعث حفظ ذخیره ی گلیکوژنی عضلات و کبد و نیز حفظ مقدار طبیعی قند خون می شود و در نتیجه از بروز خستگی زوردس جلوگیری می کند.

3 تا 4 ساعت قبل از ورزش، مصرف یک وعده غذایی پُرکربوهیدارت ، ذخایر کربوهیدراتی بدن را پُر می کند و توان ورزشکار را برای ورزش افزایش می دهد. مواد غذایی کربوهیدارتی شامل : انواع نان ، برنج و سایر غلات ، 

سیب زمینی  ، ماکارونی ، کیک و شیرینی ها است.

هر چند که مصرف کربوهیدرات در ساعت قبل از ورزش با افزایش انسولین خون، باعث ایجاد تغییرات متابولیکی در طی ورزش می شود، ولی اینطور نیست که اجرای ورزش را مختل کند و حتی ممکن است در بعضی موارد عملکرد و توان ورزشی را افزایش دهد. با توجه به اینکه کاهش ذخیره کربوهیدراتی در بدن، باعث کاهش توان و کارآیی در حین ورزش می شود، بنابراین مصرف کربوهیدارت کافی در طی ورزش سخت و طولانی مدت، از بروز خستگی زودرس جلوگیری می کند. جلوگیری از خستگی به دلیل حفظ مقدار طبیعی قند خون و میزان بالای اکسیداسیون کربوهیدرات های مصرفی است، در نتیجه مصرف گلیکوژن عضلات کاهش می یابد،حتی ذخایر گلیکوژنی کبد دست نخورده باقی می ماند.

بعد از اتمام فعالیت ورزشی، میزان پُر شدن ذخایر گلیکوژنی عضلات به مقدار مصرف کربوهیدرات بستگی دارد. عواملی که بر میزان ساخت مجدد گلیکوژن عضلات مؤثرند شامل: مقدار و نوع کربوهیدرات مصرفی و زمان مصرف آن و میزان تخریب عضلات است.

مصرف کافی کربوهیدرات ها، قبل و بعد و در طی ورزش، اکسیداسیون مطلوب کربوهیدرات ها را در طی ورزش حفظ می کند و کارآیی ورزشکار را افزایش می دهد.


نیره ولدخانی – کارشناس علوم تغذیه تبیان

ویرایش : بهروز

رکابزنی در ساحل شرقی بندرعباس

جمعه ۲۰ آبان ساعت 6 صبح از پارک غدیر گشت دوچرخه سواری تفریحی در ساحل شرقی بندرعباس به مسافت حدودا ۱۰۵ ک.م. انجام شد. دراین برنامه مسیر روستاهای چاه فعله ، جلابی ، حسن لنگی ، باریز، کولغان ، منطقه گردشگری جدید ساحل شرقی رکاب زده شد. 

 

روزشمار برنامه دوچرخه سواری گروه بندر مریدا

به منظور بهتر انجام شدن برنامه ها و با توجه به مخاطرات احتمالی در برنامه های دوچرخه سواری کوهستان که مطابق قوانین فدراسیون کوهنوردی در محیط کوهستان و کویر انجام می پذیرد توجه به سرپرست تیم الزامی بوده و افراد ، ملزم به توجه و اجرای نکات ارائه شده از جانب سرپرست می باشند  .

  همکاری در کارهای گروهی و همراهی با گروه در برنامه های سفر لازمه تورهای طبیعت گردی و ورزشی می باشد .

  در برخورد انسانی خود، شکیبایی را از طبیعت بیاموزیم . به خاطر داشته باشید ما میهمان طبیعت و مردم منطقه ی مورد بازدید هستیم ، پس احترام به هنجارهای جامعه ی میزبان الزامیست . شرکت دربرنامه برای همه آزاد است.

 

۱- جمعه 20 آبان بندرعباس - ساحل شرقی (پشت فرودگاه) 45 ک.م. رفت وبرگشت مسیر خاکی  6 ص پارک غدیر 

2- پنجشنبه و جمعه 26و27 آبان مسیر خاکی کوه نیان  6 ص پارک غدیر  سرپرست : علیرضا محسن پور 09177618428

3- جمعه 4 آذر بندرعباس  - روستای گنو - روستای تنگ باغ - آبگرم گنو . مسیر آسفالته و خاکی80 ک.م. استارت 5 ص پارک غدیر 

4- جمعه 11 آذر بندرعباس - سرخون - قلعه قاضی - دهنو 60 ک.م. آسفالته و خاکی ساعت 6 ص پارک غدیر 

5- جمعه 18 آذر بندرعباس - تازیان - پاتل - سریگ - ایسین 65ک.م. مسیر آسفالته ساعت 6 ص پارک غدیر 

6-  پنجشنبه و جمعه 24و 25 آذر دور جزیره هرمز ، ساعت 6 ص پارک غدیر سرپرست : رضا محسن پور 09177614085

7- جمعه 9 دیماه بندرعباس - پالایشگاه - شهرک مروارید 85 ک.م. مسیر آسفالته ساعت 6 ص پارک غدیر 

8- پنجشنبه ، جمعه ، شنبه  22 الی 24 دیماه رکابزنی دور جزیره قشم ، سرپرست : مصطفی ملاحی 09353384444   

 9- جمعه 7 بهمن بندرعباس - آب گرم گنو مسیر آسفالته 65ک.م.ساعت 6 صبح پارک غدیر 

 10-  پنجشنبه ، جمعه ، شنبه 20 الی 22 بهمن رکابزنی در منطقه کوخرد و هرنگ (بستک) مسیر آسفالته و خاکی سرپرست بهروزاکبری 09171635665

11- پنجشنبه و جمعه 4 الی 5 اسفند بندرعباس - روستای شهرو مسیر آسفالته 100 ک.م.ساعت 14 ع پارک غدیر 

12-پنجشنبه و جمعه 11 الی 12 اسفند بندرعباس - قلعه قاضی - تخت - جغان - دُمشهر- خورگو مسیر آسفالته و خاکی سرپرست : مسیح مسیحی 09360072117   

 وسائل مورد نیاز : دوچرخه کوهستان مناسب و استاندارد(چرخهای عقب وجلو دارای ضامن بازشو) – کلاه ایمنی – دستکش دوچرخه سواری – عینک آفتابی - کرم ضد آفتاب - قمقمه آب – کفش مناسب ورزشی – لباس مناسب دوچرخه سواری – زیر انداز یک نفره – - لیوان شخصی-کوله پشتی و سایر ملزومات شخصی.

 توجه : طبق تبصره بیمه افراد فاقد کلاه و دستکش در صورت بروز حادثه تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند

 

 

 

 تهیه : بهروز

بدون کلاه ایمنی دوچرخه سواری نکنید


     
 

محققان با توجه به آمار 34درصدی آسیب سر در دوچرخه‌سواری توصیه کردند که بدون کلاه ایمنی به هیچ وجه دوچرخه سواری نکنید، چرا که کلاه ایمنی جلوی هرگونه ضربه سر را می‌گیرد.

محققان انگلیسی با بررسی آمار مراجعات بیمارستانی (سال‌های 1991 تا 1995) به این نتیجه رسیدند که 34 درصد دوچرخه‌سواران به رایج‌ترین حادثه دوچرخه‌سواری یعنی ضربه به سر دچار شده‌اند.
فدراسیون‌های مسابقات دوچرخه‌سواری در سراسر دنیا به استفاده از کلاه ایمنی در حین دوچرخه‌سواری تاکید کرد‌ه ‌است. بعضی دوچرخه‌سواران در کشورهایی همانند اسپانیا این موضوع را رعایت می‌کنند ولی بسیاری دیگر مانند جوانان در فرانسه، آن را نادیده می‌گیرند.
استفاده از کلاه ایمنی برای کودکان دوچرخه‌سوار بسیار بااهمیت‌تر است زیرا کاسه جمجمه آنها نسبت به بزرگسالان نرم‌تر و آسیب‌پذیرتر است. درضمن، بیشتر تصادفات نیز در افراد زیر 15 سال رخ می‌دهد.
هنگامی‌که می‌خواهید کلاه ایمنی برای دوچرخه سواری انتخاب کنید، به برچسب توضیحات کارخانه سازنده کلاه توجه کنید و آن را با دقت بخوانید. همیشه سعی کنید از مارک‌های معتبر که اصول ایمنی در آنها رعایت شده و استاندارد هستند، استفاده کنید.
یک کلاه ایمنی مناسب باید پیشانی، مغز، گیج‌گاه و پشت سر را به‌طور کامل بپوشاند. در عین حال نباید جلوی شنوایی یا بینایی را بگیرد. اگر از کلاه‌هایی استفاده می‌کنید که برای چند ورزش تهیه شده است، ابتدا مطمئن شوید برای دوچرخه‌سواری نیز مناسب است یا خیر

 

 

(    مصطفی ملاحی    )