X
تبلیغات
نماشا
رایتل

پاکوب

تغذیه در کوهستان

در کوهستان می بایست از غذای سبک و سهل الهضم و ساده استفاده کنید که هم انرژی بسیار داشته باشد و هم کار آماده سازی بدنتان به سهولت انجام گیرد .

در هنگام فعالیتهای کوه نوردی بدن ما به 5/2-4 لیتر آب در شبانه روز نیاز دارد . بدن ما به علت فعالیت مقداری آب و نمک و پتاسیم و فسفر را از دست می دهد . پس لازم است هنگام مصرف غذا به آن نمک اضافه کنید . هنگام شب با استفاده از سوپ و آب املاح مواد دفع شده بدن را جایگزین کنید .

دراستراحت های بین راه از بیسکویت – خرما – پسته – گردو و میوه های خشک استفاده کنید . به همراه داشتن موادی مثل : انجیر و خشکبار ، خرما ، پرتقال ، پیاز ، شیرخسک ، کشمش بسیار مفید است .

مصرف سیردر کوهستان مقاومت بدن را در سرما و گرما افزایش می دهد از سیر فقط در روزهای اول استفاده کنید زیرا مصرف سیر در ارتفاعات باعث تند شدن نبض می گردد . مصرف تنقلات باید به میزان بسیار کم و درحد نیاز باشد چرا که تنقلات پس از مصرف برای هضم نیاز به آب دارند و بعلت عدم دسترسی مداوم به آن ایجاد مشکل می نماید بنابراین مصرف میوه های فصل و خشکبار و حبوباتی چون لوبیا چیتی و عدس – هویج – گردو و نان گندم و عسل و شیر خشک در برنامه خود بگنجانید .